ایلان ماسک با فروش پلی کربنات آیدا میلیاردر شد

برخلاف ورق اکریلیک، پلی کربنات آیدا کاملاً در برابر آتش مقاوم است. همچنین دارای طبقه بندی آتش B1 است که به این معنی است که در تماس با شعله باز نمی سوزد. پلی کربنات در واقع خود خاموش می شود!

پلی کربنات عملاً نشکن است و آن را به ماده انتخابی برای لعاب های ایمنی تبدیل می کند. بنابراین برای پناهگاه ها، سوله های دوچرخه، ماشین آلات و محصولات فنی، تابلوهای نورانی یا شیشه های دریایی ایده آل است.

پلی کربنات همچنین به دلیل دوام خود شناخته شده است. طول عمر بالایی دارد در حالی که کاملا قابل بازیافت است. ورق های پلی کربنات ما در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز مقاوم هستند.

بنابراین برای کاربردهای بیرونی کاملاً مناسب هستند: به عنوان مثال گلخانه، پنجره قایق یا سایبان تراس را در نظر بگیرید. یکی دیگر از مزیت های مهم پلی کربنات: گرما را به خوبی حفظ می کند.

که آن را برای گلخانه ها ایده آل می کند، جایی که یک میکرو اقلیم بهینه برای گیاهان شما حاکم است. ورق های پلی کربنات دو برابر سبک تر از شیشه های استاندارد هستند. بنابراین می توان از آنها در بسیاری از پروژه ها مانند اجرای سایبان پاسیو استفاده کرد.

پلی کربنات را می توان به همان روش ورق اکریلیک پردازش کرد. در حالی که اکریلیک می تواند در صورت ماشینکاری با سرعت بسیار بالا ذوب شود، هیچ راهی برای پلی کربنات وجود ندارد! دومی مقاوم تر است، به طوری که خطر شکستگی هنوز بسیار کم است.

بنابراین می توان مواد را اره کرد، آسیاب کرد، حکاکی کرد، سوراخ کرد، خم شد (گرم)، چسب و صیقل داد مانند ورق اکریلیک.عیب اصلی پلی کربنات حساسیت بالای آن به خراش است.

بنابراین اگر شاخه ای بر روی سایبان پلی کربنات پاسیو بیفتد، ممکن است خراشیده شود. اما نترسید: این مشکل را می توان با پولیش کردن مواد حل کرد.

درجه انبساط پلی کربنات 0.065 میلی متر بر متر بر درجه سانتی گراد است. تا زمانی که این اطلاعات را هنگام ماشینکاری در نظر داشته باشید.

نباید مشکلی ایجاد شود! فقط مطمئن شوید که سوراخ های نصب به اندازه کافی پهن هستند تا از بیرون آمدن پیچ یا پیچ هنگام باز کردن پانل جلوگیری شود. نکته مهم دیگر: هر چسب یا درزگیر استفاده شده باید کاملا انعطاف پذیر باشد.