برنامه دولت ها برای کاهش مصرف کود

برنامه دولت فدرال برای کاهش 30 درصدی انتشار کود جنگل تا سال 2030 توجه قابل توجهی از سوی کشاورزان، سازمان های کشاورزی و سایر ذینفعان صنعت کود سازی به خود جلب کرده است.

برخی استدلال کرده اند که هدف کاهش انتشار، تولید مواد غذایی را تهدید می کند و منجر به کمبود می شود، در حالی که برخی دیگر آن را با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای پیشنهادی در هلند مقایسه می کنند که کشاورزان هلندی را به اعتراض سوق داده است.

در حالی که اعتراضات مشابه کود زیستی مایع طور بالقوه ممکن است در کانادا رخ دهد، درک تفاوت بین پیشنهادات در کانادا و هلند مهم است.

ارزیابی ما این است که ترس از کاهش فاجعه بار کود نانو عملکرد و کمبود مواد غذایی اغراق آمیز است.

اهداف در هلند خواستار کاهش قابل توجه نیتروژن اضافی و کود شیمیایی اوره هم از تولید محصولات زراعی و هم از تولید دام، به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و بارگیری مواد مغذی در آب است.

کاهش نیتروژن تا حد زیادی از طریق کاهش قابل توجه تعداد دام اتفاق می افتد. دولت هلند 25 میلیارد یورو برای خرید بیش از 11000 دامداری اختصاص داده است، در حالی که بیش از 17000 کشاورز باید دام های خود را کاهش دهند.

کاهش قابل توجه برای بسیاری از کشاورزان، به ویژه کشاورزان در مناطقی که اهداف کاهش بالاتری دارند، مخرب خواهد بود. این اهداف بدون شک میزان تولیدات دامی هلند را کاهش خواهد داد.

هدف کاهش کانادا با هدف هلندی متفاوت است زیرا به جای محدود کردن استفاده از کودها، بر انتشارات مربوط به کود به شکل اکسید نیتروژن (یک گاز گلخانه ای مهم) تمرکز دارد.

تمایز بین انتشار گازهای گلخانه‌ای کود و مصرف کلی کود مهم است زیرا راه‌هایی برای کاهش انتشار وجود دارد که لزوماً نیازی به کاهش کود ندارد و قطعاً نیازی به کاهش عملکرد ندارد.

دولت کانادا همچنین به کشاورزان اطمینان داده است که برای دستیابی به هدف کاهش، رویکرد نظارتی هدفمند سختی را اتخاذ نخواهند کرد.

  • منابع:
    1. Plans to Cut Fertilizer Emissions Will Not Threaten Food Security
  • تبلیغات: 
    1. با ۷ مهارت ساده به موفقیت برسید
    2. کسب درآمد میلیاردی توسط خانمهای خانه دار
    3. قیمت جدید و باورنکردنی چوب در بازار تهران
    4. واردات چوب به ایران متوقف شد