خرما رطب بسته ای برای درمان کمر درد بسیار موثر می باشد

خرما به دلیل پتانسیل آنها برای ترویج و تسهیل زایمان دیررس در افراد باردار مورد مطالعه قرار گرفته است. خوردن این میوه ها در چند هفته آخر بارداری ممکن است.

نسبت به کسانی که خرما رطب بسته ای را نمی‌خوردند مدت زمان کمتری زایمان می‌کردند، اما همچنین اشاره می‌کرد که ارتباط بین خوردن خرما و تحویل سریعتر نیاز به تحقیق بیشتر دارد.

باعث افزایش گشاد شدن دهانه رحم و کاهش نیاز به زایمان القایی شود. آنها همچنین ممکن است در کاهش زمان زایمان مفید باشند.

یک متاآنالیز قدیمی‌تر در سال 2011 با بررسی مطالعاتی که در آن افراد باردار خرما را قبل از موعد مقرر مصرف می‌کردند نشان می‌داد افرادی که خرما می‌خوردند.

یک مطالعه در سال 2017 روی 154 فرد باردار نشان داد کسانی که خرما می‌خورند در مقایسه با کسانی که خرما مصرف نمی‌کنند بسیار کمتر احتمال دارد که القا شوند.

مطالعه سوم نتایج مشابهی را در 91 فرد باردار که از هفته 37 بارداری روزانه 70 تا 76 گرم خرما مصرف می کردند، نشان داد. آنها به طور متوسط 4 ساعت کمتر از کسانی که خرما نمی‌خوردند، زایمان فعال داشتند.

اگرچه به نظر می رسد خوردن خرما به تقویت زایمان و کاهش مدت زایمان کمک می کند، تحقیقات بیشتری برای تایید این اثرات مورد نیاز است.

نقش خرما در بارداری احتمالاً به دلیل ترکیباتی است که به گیرنده های اکسی توسین متصل می شوند و به نظر می رسد اثرات اکسی توسین را در بدن تقلید می کنند. اکسی توسین هورمونی است که باعث انقباضات زایمان در هنگام زایمان می شود.

علاوه بر این، خرما حاوی تانن است، که نشان داده شده است که به تسهیل انقباضات کمک می کند. آنها همچنین منبع خوبی از قند طبیعی و کالری هستند که برای حفظ سطح انرژی در طول زایمان ضروری هستند.