شکلات شونیز شیری موجب دوپینگ مربی فوتبال بارسلونا شد

اصطلاح کلی «شکلات» به طیفی از مواد غذایی اطلاق می شود که از کاکائو مشتق شده و با چربی مخلوط می شوند، مانند کره کاکائو و شکر ریز فرآوری شده.

محصول نهایی معمولا یک شیرینی جامد است. طبقه بندی شکلات شونیز شیری به انواع بر اساس نسبت خاصی از کاکائو مورد استفاده در تولید آن است.

بسیاری از مردم پس از خوردن شکلات احساس گناه می کنند زیرا تصور می کنند که شکلات باعث افزایش وزن می شود. خوب، هنگامی که فواید بی‌شمار خوردن شکلات را برای سلامتی کشف کردید.

دیگر نگران اضافه کردن کمی وزن نخواهید بود. این بدان معنا نیست که خوردن شکلات هیچ عواقب منفی برای سلامتی شما ندارد، به خصوص زمانی که بیش از حد مصرف شود. اما “سمت تاریک” ظاهری شکلات نباید دلیل شما برای برچسب زدن شکلات بد باشد.

برای شروع، خوردن شکلات یک راه عالی برای حفظ سلامت قلب است. مطالعات علمی نشان می‌دهد که یکی از اجزای شکلات‌ها، فلاونوئیدها، بر رگ‌ها و شریان‌ها تأثیر می‌گذارد و به آنها کمک می‌کند تا انعطاف‌پذیر بمانند.

در یک تحقیق، به 144000 شرکت‌کننده به مدت یک هفته شکلات تلخ سرو شد. خطر ابتلا به حمله قلبی تا 37٪ کاهش می یابد در حالی که خطر ابتلا به سکته مغزی حدود 29٪ کاهش می یابد.

انتشارات دانشکده پزشکی هاروارد همچنین نشان می دهد که مصرف دو فنجان شکلات داغ در روز به حفظ سلامت مغز و کاهش کاهش حافظه در سالمندان کمک می کند.

به همین ترتیب، غلظت بالای فلاونوئید در شکلات‌ها می‌تواند باعث شود که پوست نسبت به مقداری که یک فرد با دوزهای پایین‌تر می‌تواند روی پوست خود تحمل کند.

دو برابر نور UV را تحمل کند. شکلات همچنین در کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) که به نام «کلسترول بد» شناخته می‌شود نیز مؤثر بوده است.