شیشه پاک کن خودرو می تواند ششه های شما را نانو کند

دستمال‌های تمیزکننده شیشه، محصولاتی هستند که استفاده و پرتاب می‌شوند که نظافت خانگی سبک را آسان می‌کنند. اگرچه برای لمس سریع راحت هستند.

اما معمولاً نسبت به شیشه پاک کن خودرو مایع یا فوم برای آشفتگی های چرب، چسبنده یا غلیظ مؤثرتر عمل می کنند. دستمال‌ها همچنین تمایل دارند رگه‌های بیشتری از خود به جای بگذارند و اگر کاربر نتواند بسته را به درستی پس از استفاده دوباره ببندد.

آمونیاک یکی از رایج‌ترین و ارزان‌ترین مواد فعال در شیشه‌شوی‌های سنتی است، زیرا به طور موثر چربی، کثیفی، اثر انگشت، نشت‌های خشک شده پخت و پز و سایر گرانج‌های معمولی شیشه را از بین می‌برد و در عین حال برخی از میکروب‌ها را نیز از بین می‌برد.

حتی به سرعت تبخیر می شود و سطحی بدون رگه از خود به جای می گذارد. پایین دست؟ آمونیاک می تواند سیستم تنفسی، پوست، چشم ها و گلو را تحریک کند.

استفاده از پاک کننده های حاوی آمونیاک در یک فضای بسته و کوچک مانند حمام می تواند منجر به سرفه و ناراحتی در گلو و قفسه سینه شود. تنفس در مقادیر زیاد آمونیاک می تواند منجر به ذات الریه شیمیایی شود.

آمونیاک که روی پوست ریخته می‌شود می‌تواند باعث سوختگی شیمیایی شود و پاشش در چشم می‌تواند به طور بالقوه فرد را کور کند. با این حال، برای اکثر افرادی که حساسیت های تنفسی موجود ندارند.

استفاده از شیشه پاک کن های مبتنی بر آمونیاک طبق دستور و با تهویه خوب (پنجره ها و درها باز با فن های نزدیک روشن) بعید است آسیبی به همراه داشته باشد.

ایزوپروپیل الکل (IPA)، که بیشتر به آن مالش می گویند. الکل، یکی دیگر از مواد فعال رایج موجود در شیشه پاک کن است. مانند آمونیاک، به طور موثر چربی و سایر گرانج های سخت را از بین می برد، بسیار سریع تبخیر می شود و بسیاری از انواع میکروب ها را از بین می برد.