عدس برای سنگ کلیه حیوانات خانگی بسیار مورد استقبال قرار گرفت

عدس از دوران ماقبل تاریخ بخشی از رژیم غذایی انسان بوده است. عدس برای سنگ کلیه به عنوان یکی از حبوبات با کوچکترین اندازه، این مزیت را دارد که نسبت به اکثر حبوبات به زمان پخت کمتری نیاز دارد.

ما بیشتر با عدس سبز یا قهوه ای که گاهی در سوپ استفاده می شود آشنا هستیم، اما در قفسه ها عدس مرجانی (که گاهی به آن عدس قرمز می گویند) نیز می یابیم که کمی کوچکتر است.

عدس حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. دومی مولکول های بسیار واکنشی هستند که در ظاهر بیماری های قلبی عروقی، سرطان های خاص و سایر بیماری های مرتبط با پیری نقش دارند.

عدس حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین است که رشد سلول های سرطانی انسان را کاهش می دهد عدس سرشار از فیبر است، به تحریک حمل و نقل روده کمک می کند، خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد و باعث احساس سیری می شود.

وجود فیبرهای محلول همچنین با کاهش جذب اسیدهای صفراوی که به عادی سازی سطح کلسترول خون کمک می کند، به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

آنها همچنین می توانند به کنترل دیابت نوع 2 از طریق، از جمله، کند کردن هضم گلوکز از غذا کمک کنند. عدس حاوی فسفر است که نقش اساسی در شکل گیری و حفظ استخوان ها و دندان های سالم دارد.

عدس منبع منیزیم است که در رشد استخوان ها، ساخت پروتئین ها، فعالیت های آنزیمی، انقباض ماهیچه ها، سلامت دندان ها و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد.

عدس منبع پتاسیم است که برای متعادل کردن pH خون و تحریک تولید اسید کلریدریک توسط معده و در نتیجه به هضم غذا کمک می کند.

عدس منبع عالی آهن است. هر سلول بدن حاوی آهن است. این ماده معدنی برای انتقال اکسیژن و تشکیل گلبول های قرمز در خون ضروری است.