قارچ ها نمی توانند مانند حیوانات راه بروند

قارچ به جای دانه هاگ تولید می کند. کامبوجا قارچ بدون حرکت (بی حرکت) هستند. برخلاف حیوانات، آنها نمی توانند راه بروند یا به سوی زیستگاه های جدید پرواز کنند.

عدم تحرک آنها معمولاً تنها دو راه برای قارچ ها باقی می گذارد تا دامنه خود را گسترش دهند: قارچ صدفی صورتی می توانند در یک منطقه مجاور رشد کنند یا هاگ ها یا دانه ها را پراکنده کنند.

بیشتر هاگ های قارچ تک سلولی هستند. آنها می توانند فراتر از محدودیت های فیزیکی والدین خود به سرزمین های دورتر سفر کنند.

هاگ بر روی آبشش هایی که در قسمت زیرین قارچ‌ سفید دکمه ای مشاهده می کنید تولید می شود. این هاگ ها میکروسکوپی هستند و فقط زیر میکروسکوپ دیده می شوند.

با این حال، هر قارچ صدها هزار هاگ تولید می کند و این توده هاگ به راحتی روی قارچ صدفی کبابی قابل مشاهده است. با کمی نبوغ می توانید راهی برای “شمارش” تعداد هاگ یک قارچ بیابید…

یک قارچ بزرگ را از روی Mushroom PotTM خود بردارید و آن را روی یک تکه کاغذ تیره قرار دهید. آن را در دمای اتاق در یک منطقه با رطوبت کم نگهداری کنید.

اگر قارچ بسیار بالغ باشد، ممکن است در عرض یک ساعت یا بیشتر، یک “چاپ اسپور” از آبشش ها مشاهده کنید. ممکن است برای تولید این چاپ یک قارچ کمتر بالغ چندین ساعت یا یک شب طول بکشد.

هر خطی که می بینید از تپه هایی از هاگ های میکروسکوپی تشکیل شده است

با یک میکروسکوپ و کمی کار و هماهنگی حرکتی خوب می توانید بررسی کنید که آیا قارچ ها واقعاً با بزرگ شدن سلول رشد می کنند یا خیر.

به محض اینکه سر سنجاق نمایان شد از قارچ نمونه برداری کنید. با یک تیغ کاملاً جدید تا حد امکان نازک برش دهید، برش را رنگ آمیزی کنید و قطر سلول را زیر میکروسکوپ اندازه بگیرید.

همانطور که قارچ رشد می کند، قسمت هایی از ساقه آن را بردارید

  • منابع:
    1. MUSHROOMS
      What is a Mushroom? Mushroom Facts
  • تبلیغات: 
    1. شامپو بدنی که مسی از آن استفاده می کند
    2. خرید ارزان پارچه کتان طوسی عمده
    3. تنها راه کمک به رفع نوسانات قیمت دلار!
    4. جوان ترین موسس کارخانه معروف را بشناسید