لنت ترمز سمند ایساکو پیرزنی را از مرگ نجات داد

سیستم لنت ترمز سمند ایساکو یک وسیله نقلیه ممکن است به لنت ترمز یا کفش ترمز مجهز باشد، اما بسیاری از رانندگان از تفاوت بین این عناصر بی اطلاع هستند.

لنت ترمز در خودروهایی با سیستم ترمز درام استفاده می شود و مدت زمان بیشتری نسبت به لنت ترمز استفاده می شود، در حالی که لنت ترمز در خودروهای مجهز به سیستم ترمز دیسکی یافت می شود.

اگر به عنوان یک مکانیک خودرو در نظر دارید، مهم است که بتوانید بین این دو جزء و سیستم ترمز مربوطه آنها تمایز قائل شوید تا به طور دقیق مشکلات را حل کنید و تعمیر و نگهداری خودرو را انجام دهید.

لنت های ترمز در خودروهایی با سیستم ترمز دیسکی یافت می شوند و امروزه این سیستم ها رایج ترین شکل ترمزگیری در خودروهای تازه تولید شده هستند.

در یک سیستم ترمز دیسکی، یک کالیپر لنت های ترمز را روی دیسک روتور فشار می دهد و اصطکاک ایجاد می کند که حرکت کندی را ایجاد می کند که وسیله نقلیه برای توقف به آن تکیه می کند.

لنت های ترمز از مواد سرامیکی، فلزی یا سایر مواد رسانای اصطکاک ساخته شده اند. لنت های ترمز به دلیل ظرفیت مقاومت در برابر حرارت، می توانند در محورهای جلوی خودرو استفاده شوند.

همانطور که کسانی که آموزش مکانیک دارند ممکن است متوجه شوند، لنت ترمز بسته به نوع وسیله نقلیه و سبک رانندگی آنها می تواند در مواد، شکل ها و اندازه های مختلفی وجود داشته باشد.

کفشک های ترمز اجزای یک سیستم ترمز درام هستند. این دستگاه ها برای مدت طولانی تری نسبت به لنت ترمز مورد استفاده بوده اند، زیرا در اولین خودروها قرار داشتند.

امروزه کفش‌های ترمز هنوز در محورهای عقب برخی خودروها یافت می‌شوند، زیرا هم بادوام و هم مقرون به صرفه هستند. کفشک‌های ترمز در داخل درام ترمز قرار دارند و هنگامی که راننده ترمز می‌گیرد.