مایع دستشویی بزرگ را می توان برای درمان زانو درد استفاده کرد

شستن دست ها عمل تمیز کردن دست ها با استفاده از هر مایع دستشویی بزرگ با یا بدون صابون به منظور از بین بردن کثیفی یا میکروارگانیسم ها است. موثرترین اقدام در کاهش خطر انتقال بیماری های عفونی است.

نمی توان خیلی وقت ها گفت که شستن دست ها مهم ترین و اساسی ترین تکنیک در پیشگیری و کنترل عفونت هاست. این تنها موثرترین اقدام کنترل عفونت است.

شستن دست ها زیر چتر بهداشت دست است. بهداشت دست توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک اصطلاح کلی تعریف شده است که برای شستن دست ها، شستشوی دست های ضد عفونی کننده، مالش ضد عفونی کننده دست یا ضد عفونی کننده دست جراحی اعمال می شود.

صابون های ضد باکتری برای کشتن میکروب های بیماری زا خارج از مراقبت های بهداشتی موثرتر از آب و صابون ساده نیستند. تنظیمات. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه صابون های ضد باکتری در بیشتر شرایط در خانه یا مکان های عمومی موثرتر از صابون ساده برای جلوگیری از عفونت هستند وجود ندارد.

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه صابون های ضد باکتری باعث مقاومت آنتی بیوتیکی می شوند وجود ندارد، اما برخی از دانشمندان معتقدند که ممکن است در ایجاد میکروب های مقاوم به آنتی بیوتیک نقش داشته باشند.

در واقع، تحقیقات نشان داده است که شستن دست‌ها میزان برخی از عفونت‌های تنفسی و گوارشی را به ترتیب تا ۲۳ و ۴۸ درصد کاهش می‌دهد. به گفته CDC، شستن مکرر دست ها به ویژه برای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا معروف می شود، مهم است.

در این مقاله، ما به مراحل کلیدی برای شستن صحیح دست‌ها می‌پردازیم تا مطمئن شویم که آنها عاری از میکروب‌هایی هستند که می‌توانند باعث عفونت‌های جدی شوند.