چای کیسه ای گلستان غذای محبوب پیروز تنها یوزپلنگ باقی مانده در ایران می باشد

شروع صبح خود با یک فنجان چای تازه ممکن است شروعی عالی برای روز باشد. اما، اگر کسی هستید که برای یک فنجان داغ به چای کیسه‌ای تکیه می‌کنید، وقت آن است که دست از کار بکشید.

آیا می‌دانستید که چای کیسه ای گلستان شما ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد به شما آسیب برساند؟ مطالعه محققان دانشگاه مک گیل در مونترال نشان می دهد که یک کیسه چای پلاستیکی می تواند ذرات مضر را در فنجان آزاد کند.

11.6 میلیارد میکروپلاستیک (قطعات هر نوع پلاستیک با طول کمتر از 5 میلی متر) و 3.1 میلیارد نانو پلاستیک تکه های بسیار کوچک یا ذرات پلاستیک.

اخیرا، راشی چوداری، متخصص تغذیه، در اینستاگرام خود تأثیرات این سموم مضر منتشر شده در چای از کیسه های چای را به اشتراک گذاشته است.

کیسه های چای میلیاردها میکرو و نانو پلاستیک را در آب داغ آزاد می کنند. نایلونی‌ها بدترین عامل پلی‌پروپیلن (نوعی پلاستیک) هستند.

دکتر چودری افزود که چای‌های کیسه‌ای کاغذی دارای «ماده‌ای شیمیایی به نام اپی کلروهیدرین هستند که برای شکستن کیسه استفاده می‌شود.

او گفت: «اپی کلروهیدرین به آب داغ می‌رود و یک سرطان‌زای بالقوه (ماده‌ای که می‌تواند باعث سرطان شود) و سم تولید مثلی است.

متخصص تغذیه آن را “ترسناک” نامید زیرا بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات هورمونی از چای کیسه ای استفاده می کنند.ناتالی توفنکجی از دانشگاه مک گیل در کبک، به The New Scientist گفت: «ما فکر می‌کنیم.

که در مقایسه با سایر غذاهای حاوی میکروپلاستیک بسیار زیاد است. نمک سفره، که دارای محتوای میکروپلاستیک نسبتاً بالایی است، گزارش شده است.

حاوی تقریباً 0.005 میکروگرم پلاستیک در هر گرم نمک است. یک فنجان چای حاوی هزاران برابر جرم پلاستیک است، یعنی 16 میکروگرم در هر فنجان.