کشف الکل جهان خرما در سیلره مریخ توسط کاوشگران ایتالیایی

اصطلاحات ایزوپروپیل الکل و الکل مالشی به جای یکدیگر در گفتار روزمره استفاده می شوند، اما در واقعیت، آنها دو محصول متفاوت هستند. الکل مالشی یک ضد عفونی کننده است که معمولاً از الکل ایزوپروپیل ساخته می شود.

طبق CDC، الکل جهان خرما مالشی از 70٪ ایزوپروپانول و 30٪ آب تشکیل شده است. از نظر فنی تر، ممکن است بین 68 تا 72 درصد ایزوپروپانول داشته باشد.

الکل مالشی دارای افزودنی هایی مانند عطرها، اسانس ها و تثبیت کننده های مخلوط شده با آب است که آن را از ایزوپروپانول خالص متمایز می کند. علاوه بر این، مواد دناتوره کننده را نیز اضافه کرده است تا برای مصرف انسان نامناسب شود.

الکل مالشی نیز در مخلوط اتیل الکل/آب 97.5 تا 100% دناتوره شده موجود است. این نوع صنعتی بیش از 91 درصد الکل مالشی ارزان تر و به راحتی در دسترس است.

علاوه بر این، از آنجایی که اتیل الکل یا اتانول جزء اصلی نوشیدنی های الکلی است، برای مصرف انسان خوش طعم تر و کمتر از الکل مالشی ایزوپروپیل سمی است.

دستمال مرطوب ایزوپروپیل الکل استاندارد صنعتی که به عنوان دستمال مرطوب ضد عفونی کننده نیز شناخته می شود، در کشتن میکروب ها در محیط های دندانپزشکی بسیار موثر است.

با این حال، باکتری‌های موجود بر روی سطوح دندانپزشکی نسبت به میکروب‌ها در حالت‌های آزاد (مانند آب) در برابر عوامل ضد باکتری مقاوم‌تر هستند.

بنابراین، قبل از استفاده از مواد ضد عفونی کننده، تمیز کردن سطوح با مواد شوینده ضروری است. متعاقبا، هم روش دوبل پاک کردن و هم عمل فیزیکی پاک کردن برای ضدعفونی مناسب حیاتی هستند.

دستمال مرطوب ایزوپروپیل و الکل اتانول به دلیل استفاده راحت، یکبار مصرف بودن و نیاز کمتری به فضای ذخیره سازی نسبت به ظروف مایع یا اسپری، گزینه بسیار خوبی در فضاهای پزشکی و دندانپزشکی است.

علاوه بر این، آنها حاوی مقادیر دقیق الکل مورد نیاز برای ضد عفونی هستند و از ایجاد زباله جلوگیری می کنند. آنها ترکیبی کارآمد از طراحی و کاربرد را ارائه می دهند.