زنی با حوله سر تا پا برای کودک پتو درست کرد

آیا می دانستید که اگر حوله سر تا پا از سیم فولادی بافته شود، رطوبت را نیز جذب می کند؟ چرا این اتفاق می افتد، از این مقاله خواهید آموخت. و همچنین با هفت واقعیت جالب دیگر در مورد حوله های تری آشنا شوید.

و شما یاد خواهید گرفت که چگونه هنگام خرید اشتباه نکنید، فیبر پنبه به خودی خود آب را جذب نمی کند. هوا را جذب می کند! الیاف نازک، بافته شده در یک نخ و یک پارچه تری، یک سیستم کامل از میکروکانال ها ایجاد می کنند مویرگ هایی که حاوی هوا هستند.

به نظر می رسد یک سیستم کامل از فضای خالی در خود پارچه است. بیایید فیزیک مدرسه را به یاد بیاوریم. در مویرگ ها فشار هوا کمتر از فشار محیط است.

هنگامی که آب با حوله تری در تماس است، به نظر می رسد که آب را به داخل خود می مکد و به دلیل اختلاف فشار آن را حفظ می کند. با فشار دادن یک حوله، مویرگ ها را فشار می دهیم و آب از آنها خارج می شود.

از زمان های قدیم فقط پارچه کتان برای حوله استفاده می شده است. تا اینکه روزی قالی باف ناشناس ترکیه ای متوجه شد که می توان حوله را مانند فرش از نخ های پنبه ای بافته کرد. اینگونه بود که دنیا درباره حوله تری یاد گرفت.

حوله های با انبوه تا 3.5 میلی متر رطوبت سنجی ضعیفی دارند. آنها به سرعت خیس می شوند و فرسوده می شوند. حوله هایی که می توانند به سرعت تمام رطوبت بدن و مو را جذب کنند دارای ارتفاع انبوه 5 میلی متر هستند.

آنها بهترین در نظر گرفته می شوند. اما توده بلندتر خیلی حجیم است و چنین حوله هایی پس از اولین شستشو به سرعت می ریزند و جذابیت خود را از دست می دهند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.